Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Γκάφα εκατομμυρίων ευρώ


Μετά από πέντε χρόνια έργων ανακατασκευής του δικτύου της γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Άργους-Κορίνθου, ξαφνικά (!), κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων στο τμήμα Τρίπολη- Καλαμάτα, διαπιστώθηκε ότι τα τρένα δεν διέρχονται από δύο σήραγγες εξαιτίας του... μεγέθους τους!


Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού…


Το πάθημα δεν έγινε μάθημα. Το μεγάλο σκάνδαλο με τα βαγόνια του οδοντωτού σιδηρόδρομου, τα οποία δεν τα «άντεχαν» οι ράγες λόγω βάρους και ήταν πλατύτερα απ' ό,τι έπρεπε, για να μπορούν να περάσουν από στοά της διαδρομής, δεν έβαλε μυαλό στους υπευθύνους του ΟΣΕ.
Λίγους μόλις μήνες μετά, η πολύπαθη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας-Τρίπολης, της οποίας τα δρομολόγια διακόπηκαν στις αρχές του 2004, δεν μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία, καθώς κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών το Railbus -ο τύπος τρένων που χρησιμοποιείτο-, δεν μπορούσε να περάσει από τη σήραγγα στο Ίσσαρη και από την αερογέφυρα στο ύψος της Μεγαλόπολης.
Το θέμα, βέβαια, είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ΟΣΕ γνώριζε εκ των προτέρων τις αμαξοστοιχίες που θα χρησιμοποιούνταν στη γραμμή. Κι όμως, ο εργολάβος προχώρησε σε υπερύψωση της γραμμής με αποτέλεσμα οι συρμοί να μην χωράνε! Τώρα έχουν ήδη ξεκινήσει εκ νέου εργασίες στα δύο σημεία –στη Μεγαλόπολη έχουν ολοκληρωθεί- προκείμενου να «κατέβει» και πάλι η γραμμή και να παραδοθεί και το τμήμα Τρίπολης- Καλαμάτας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: